S’han fet les proves de validació del sistema instrumental aquest setembre

Aena Internacional juntament amb la UPM han fet a l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell els vols de validació de la maniobra instrumental modificada. L’any passat, es van calibrar els PAPI’s (ajuda visual que proporciona pendent d’aproximació instal·lada al lateral de la pista) i la primera setmana de setembre es van tornar a realitzar vols de calibració del PAPI per tal d’adequar-ho als valors analitzats a l’estudi teòric. Els resultats obtinguts van ser satisfactoris, fet que possibilita que s’hagi fet el vol de validació el dia 16 de setembre.

La maniobra està basada en el sistema global de navegació per satèl·lit (Global Navigation Satellite System, GNSS). El GNSS és una constel·lació de satèl·lits que transmet senyals utilitzats per al posicionament i localització en qualsevol part del globus terrestre, ja sigui en terra, mar o aire. Aquests permeten determinar les coordenades geogràfiques i l’altitud d’un punt donat com a resultat de la recepció de senyals provinents de constel·lacions de satèl·lits artificials de la Terra. Això permet tenir l’aeronau controlada en tot moment i emetre senyals encara que la visibilitat sigui baixa.

Amb tot això, l’aeroport vol facilitar l’accés a companyies aèries a l’aeroport en situacions de mala visibilitat, per poder atraure aviació comercial (de transport de passatgers i mercaderies).  Això vol dir que, si fins ara no podien aterrar els avions amb visibilitat baixa, ara sí podran aterrar si tenen els sistemes de GPS a l’avió. Actualment, a 12000 peus si les aeronaus no tenen suficient visibilitat han de cancel·lar la operació, amb la nova maniobra instrumental les aeronaus estaran guiades fins als 7000 peus.

Destaquem