El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el ministre de Presidència, Economia i Empresa d’Andorra, Jordi Gallardo, han signat el nou conveni de gestió de l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell

En aquest segon conveni s’acorda que les dues parts treballaran pel model de promoció de l’aeroport, que haurà de ser coordinada, en especial, respecte a la recerca d’operadors aeris. En aquest sentit, l’entrada en servei de les Regles de Vol Instrumental, lFR, l’abril de 2020, ha conferit una oportunitat d’incrementar les operacions per poder atraure operacions d’aviació comercial regional.

Pel conseller Calvet, la signatura suposa la culminació de molts anys de feina: “Avui podem afirmar que els Pirineus, Andorra, La Seu d’Urgell, l’Alt Urgell estem més a prop i que ens connectem més i millor al món. No és només un conveni de renovació sinó que és un nou conveni que enforteix les relacions i ho fa a través de tot el que representa potenciar aquest actiu que és l’aeroport d’Andorra-La Seu. Suposa una gestió més concertada a través d’Aeroports de la Generalitat i el Govern d’Andorra i que ens porta a una major promoció.”

 

 

En el marc del conveni, es treballarà per desenvolupar un Pla estratègic global de l’Aeroport i una Comissió Mixta per a la Gestió i Promoció de l’Aeroport, que s’encarregarà de vetllar per a la correcta aplicació dels pactes del conveni.

També s’ha acordat que el Govern d’Andorra aportarà el 50% del dèficit d’explotació de l’aeroport fins a un màxim de 350.000€. La Generalitat de Catalunya, a través de Territori i Sostenibilitat i Aeroports de Catalunya, continuarà amb la gestió diària de la infraestructura aeroportuària. A més, es preveu l’opció que quan s’implementi un sistema d’il·luminació de pista, i estigui aprovat per l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) per a l’operació nocturna, l’aportació del Govern d’Andorra s’incrementarà fins a un màxim de 400.000€. En el marc d’aquest conveni es consensuarà aquest projecte d’il·luminació de la pista, que té un pressupost aproximat de 475.000€, i una vegada ho acordin les dues parts es licitarà el projecte que tindrà un termini d’execució de quatre mesos.

El primer conveni de l’aeroport amb el govern andorrà es va signar el 8 de gener del 2015. Ara, en un moment de crisi sanitària, econòmica i social i, amb l’interès de les dues parts de seguir col·laborant se signa aquest nou conveni amb la mirada posada a activar el turisme de muntanya i enriquir les comarques de l’Alt Pirineu de Catalunya i el Principat d’Andorra.

La vigència del nou conveni s’estableix en 4 anys prorrogables addicionalment 4 anys més des de la seva signatura.

A banda del conveni que se signa avui, les operacions han crescut significativament respecte l’any anterior, comptant fins al mes de novembre d’enguany. La major part dels mesos, excepte tres, s’han realitzat més operacions que el 2019 i amb unes xifres molt més elevades. Cal destacar el mes de juny quan s’han fet un 138% més d’operacions.

 

 

 

Mensual 2019 Mensual 2020 % variació mensual
Gener 266 468 75,94%
Febrer 263 541 105,70%
Març 298 167 -43,96%
Abril 141 250 77,30%
Maig 405 240 -40,74%
Juny 302 719 138,08%
Juliol 393 765 94,66%
Agost 285 484 69,82%
Setembre 549 381 -30,60%
Octubre 494 510 3,24%
Novembre 320 587 83,44%

Actualment, a l’aeroport de la Seu d’Urgell s’estan acabant de construir quatre nous hangars més que està previst que s’enllesteixin durant les primeres setmanes de 2021. Els quatre hangars són de propietat privada i se sumen als 9 hangars que ja hi ha construïts a l’aeroport. Així, a principis de l’any vinent l’aeroport comptarà amb 13 hangars en funcionament.

Destaquem