L’aeroport d’Andorra la Seu arriba als 10 anys amb l’aprovació de la maniobra IFR amb GPS, 8 hangars construïts, 5 en vies de construcció i 5 empreses instal·lades

L’aeroport d’Andorra – La Seu d’Urgell compleix deu anys des que es va reobrir després d’estar tancat al trànsit des de l’any 1984.

 L’activitat a l’aeroport ha quedat palesa no només en el nombre d’operacions sinó també en la construcció d’hangars. Des de la seva inauguració el 2010, quan hi havia només un hangar, s’ha passat a tenir-ne 8 actualment. S’han obert dues promocions d’hangars i aquest 2020 s’han adjudicat 5 hangars més, que completen les promocions realitzades. Amb aquesta adjudicació s’ha omplert tot el perímetre de la plataforma de l’aeroport. D’aeròdrom privat a aeroport comercial IFR. Ara que l’aeroport compleix 10 anys en funcionament, la infraestructura incorpora una maniobra de vol instrumental basada només en GPS, una tecnologia d’alta precisió que s’implementa per primer cop a l’Estat Espanyol, i que facilita l’aterratge en condicions meteorològiques desfavorables.

Gràcies a aquesta maniobra, les companyies aèries o vols xàrters tenen més possibilitats d’oferir vols de manera regular a l’aeroport.

En una primera fase, l’any 2010, l’aeroport va obrir com a aeròdrom d’ús restringit, després d’haver realitzat els estudis necessaris per analitzar el compliment de la normativa de la infraestructura i de les necessitats mínimes d’inversió per a la seva reobertura. En aquesta fase es van realitzar les obres per adequar la infraestructura existent per a la reobertura al trànsit i que van consistir en pavimentar la pista i la plataforma, incorporar nous sistemes d’abalisament, remodelar els edificis i la instal·lació d’una nova estació de combustible.

Posteriorment, el 2014, valorant el potencial comercial de l’aeroport gràcies a la seva ubicació geogràfica, es va signar un acord entre el Govern de la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Andorra per adequar l’aeròdrom d’aviació general com aeroport comercial, fet que va suposar una inversió addicional d’1 MEUR.

L’adequació va consistir en millorar la pista, remodelar l’edifici per adaptar-lo a una petita terminal d’arribades i sortides, incorporar una estació meteorològica i equipar la torre de control amb el sistema AFIS per donar servei comercial. Aquesta reconversió ha aconseguit que empreses, com Helitrans, creixin en nombre de treballadors i d’helicòpters i també ha promogut l’arribada de noves empreses que, en alguns casos, també construeixen hangars. És el cas de TSA (el Teu Soci Aeri), que ofereix serveis d’aerotaxi; PFC, que ofereix serveis de manteniment; Pipistrel, que comercialitza aeronaus; i escoles de formació, entre d’altres.

Destaquem